4 KROKY
PRO ÚSPĚŠNÉ ZVLÁDNUTÍ KONTROLY NAD BOZP
OZO BOZP
Nepodceňujte význam pracovníků BOZP.
Neváhejte se na ně pravidelně obracet, aby posoudili stav pracoviště a navrhli případná opatření.
PŘEDPISY A ŠKOLENÍ
Spolu s bezpečnostním technikem zkontrolujte kvalitu interních předpisů a postupů práce, které odpovídají legislativě v návaznosti na příslušné školení pracovníků.
PRACOVNÍ STROJE
Stroje a pomůcky udržujte v dobrém technickém stavu. Kontroly provádějte dle standardů a nezapomeňte provádět příslušné revize daných zařízení.
BEZPEČNÉ PRACOVIŠTĚ
Vybavte pracoviště podle zákonných požadavků.
Vždy s ohledem na prováděné práce, potřeby a počet pracovníků na daném pracovišti.
Služby
Naše služby v oblasti BOZP, PO
Poskytujeme kdekoliv po celé České republice.
-
Jednorázová služba: Zpracování dokumentace BOZP, PO
Při objednání služby je cena za zpracování sjednána dle daného rozsahu vypracování dokumentace firmy. Vždy je pro vás vytvořena cenová nabídka na poptávanou službu, kde je stanovena cena a ta je po Vašem odsouhlasení konečná. Nejsou Vám pak dále účtovány žádné další poplatky, cestovné atd. Další změny (jakákoliv změna v zákonech, přepracování dokumentace, atd), školení, prověrky a atd. jsou účtovány zvlášť.
Každá z nabízených služeb jde objednat samostatně.
-
Měsíční paušální poplatek za komplexní služby BOZP, PO
Tuto formu spolupráce doporučujeme, a to z důvodů, že Vám tato služba zajistí kompletní služby a pokryje všechny vaše i zákonné požadavky a ušetří Vám čas a hlavně peníze. Jedná se prakticky o správu firmy v těchto oblastech komplexním zajišťováním služeb v oblasti BOZP.
Vzhledem k širokému spektru činností vykonávaných v této oblasti se skladba cen za poskytované služby stanovuje až po vstupní kontrole. Cena se pak odvíjí od druhu provozovaných činností, konkretizace požadavků, druhu objektů a dosavadní úrovně a způsobu zabezpečení BOZP ve firmě. Výše tohoto poplatku je odvozena od objemu vykonávaných prací vyplývajících z druhu objektu, provozovaných činností a počtu zaměstnanců.
Základní služba
Poradenství, aktualizace všech dokumentů dle platné legislativy, osoba odborně způsobilá k dispozici na telefonu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Vždy najdeme optimální řešení pro vaši společnost!
Navštívíme vás a navrhneme řešení přesně pro vaši společnost "na míru". Způsob financování služeb záleží pouze na vašem rozhodnutí.
paušální platba za předem definovaný balíček služeb
jednorázové platby za jednotlivé úkony
plus hodinová sazba za mimořádné služby, samozřejmě dle předem odsouhlaseného rozsahu služeb
Činnosti v rámci objednané paušální služby obsahují:
Každá z nabízených služeb jde objednat samostatně.
Zavedení a udržování systému BOZP
-
Dokumentace BOZP
Zpracování dokumentace a aktualizace dokumentace (Směrnice, Místní provozní bezpečnostní předpisy aj.). Dodání tiskopisů.
-
Identifikace rizik
Identifikace a hodnocení rizik, návrh opatření k jejich minimalizaci v souladu s požadavky právních předpisů. Návrh OOPP dle identifikovaných rizik.
-
Šetření pracovních úrazů
Šetření příčin a okolností pracovního úrazu. Asistence při jednání s orgány státní správy. Návrh opatření proti opakování pracovního úrazu. Pomoc při plnění povinností s evidencí hlášení a zasílání záznamů o úrazů.
-
Audit BOZP
Nezávislé ověření stavu bezpečnosti práce na pracovišti z hlediska legislativy. Navržení nápravných opatření včetně konzultací při jejich aplikaci.
-
Kontrolní činnost
Průběžná kontrola dodržování zásad BOZP zaměstnancem i zaměstnavatelem na pracovišti. Upozorňování na zjištěné nedostatky a návrh nápravných opatření. Roční prověrky BOZP na pracovišti.
-
Jednání – státní správa
Poradenství a asistence při jednání s orgány státní správy: policie ČR, oblastní inspektoráty práce, krajské hygienické stanice.
Zavedení a udržování systému PO
-
Začlenění činností
Začlenění provozovaných činností podle požárního nebezpečí v souladu s požadavky právních předpisů v oblasti požární ochrany.
-
Kontrolní činnost PO
Provádění preventivních požárních prohlídek. Průběžná kontrola dodržování zásad PO zaměstnancem i zaměstnavatelem na pracovišti. Upozorňování na zjištěné nedostatky a návrh nápravných opatření.
-
Audit PO
Nezávislé ověření stavu PO na pracovišti z hlediska legislativy. Navržení nápravných opatření včetně konzultací při jejich aplikaci.
-
Školení a odborná příprava
Školení zaměstnanců a vedoucích zaměstnanců. Odborná příprava zaměstnanců zařazených do preventivních požárních hlídek. Odborná příprava preventistů.
-
Zpracování a aktualizace dokumentace PO
Dokumentací požární ochrany se stanovují podmínky požární bezpečnosti provozovaných činností a prokazuje se plnění některých povinností stanovených předpisy o požární ochraně.
Dokumentaci požární ochrany Vám vypracujeme na míru, podle aktuálních právních předpisů.
-
Jednání – státní správa
Poradenství a asistence při jednání s orgány státní správy: policie ČR, oblastní inspektoráty práce, krajské hygienické stanice.
Výkon činnosti koordinátora BOZP
ve fázi přípravy stavby a realizace stavby
-
Oznámení o zahájení prací
Koordinátor BOZP Vám zpracuje oznámení o zahájení prací pro OIP – Oblastní inspektorát práce dle místa stavby. Plán BOZP. Oznámení o zahájení prací.
-
Rizika a opatření
Informování zhotovitelů o bezpečnostních a zdravotních rizicích na staveništi. Poradenská činnost a konzultace k minimalizaci rizik. Návrhy preventivních opatření. Plán BOZP. Oznámení o zahájení prací.
-
Koordinace
Koordinace v přípravné a realizační fázi stavby. Zajištění časového a prostorového souladu prací na staveništi i přilehlého provozu. Koordinace na staveništi a návrhy koordinačních opatření při současně prováděných pracích.
-
Kontrolní činnost
Provádění kontrol staveniště včetně návrhů opatření a řešení. Provádění kontrol dodržování plánu BOZP. Kontroly zabezpečení obvodu staveniště včetně vstupů a vjezdů. Provádění kontrol právnických a fyzických osob na staveništi. Provádění záznamů o zjištěném stavu včetně fotodokumentace.
-
Kontrolní dny
Koordinátor BOZP organizuje a vede kontrolní dny k dodržování plánu a BOZP na staveništi. Účastní se porad vedení stavby, koordinačních porad stavby a kontrolních dnů zadavatele stavby. Upozorňuje zhotovitele na nedostatky v uplatňování požadavků na BOZP.
-
Jednání – státní správa
Koordinátor BOZP Vám poskytne poradenství při jednání s orgány státní správy v rámci BOZP a PO na staveništi.
Ceník
Ceník jednotlivých služeb
Bezpečnost není drahá. Je k nezaplacení.
-
Poradenská činnost
Potřebujete poradit s výběrem vhodných OOPP, pracovním postupem, kategorizací prací, prevencí rizik nebo zkonzultovat nějaký uvažovaný záměr z pohledu bezpečnosti práce, požární ochrany? Jsme samozřejmě ochotni pomoci Vám při kontrole ze stran státních úřadů nebo třetích stran při auditech.
Cena za započatou hodinu odborné konzultace je 845,- Kč.
-
Zpracování dokumentace
Dokumentace je souhrn směrnic, nařízení a vnitřních předpisů firmy, vytváří se pro konkrétní provoz, pracovní úsek. Dokumentaci BOZP Vám vypracujeme na míru podle aktuálních právních předpisů.
Dokumentace bezpečnosti a ochrany zdraví při práci je tvořena:
základní směrnice BOZP
návrh kategorizace prací a pracovnělékařské služby
vybraná, posouzená a zhodnocená rizika
podmínky poskytování osobních ochranných pracovních prostředků, mycích, čistících a desinfekčních prostředků
školící směrnice
traumatologický plán
zásady chování při nouzových a havarijních situacích
seznámení s obsluhou
místní řád skladu
dopravně provozní řád
nakládání s nebezpečnými chemickými látkami a směsmi
používání elektrických spotřebičů
organizační pokyny k provozování dopravy
provozní bezpečnostní předpisy
systém bezpečnosti práce pro zdvihací zařízení
interní příkazy
kniha úrazů
Zavedení systému se průměrně pohybuje v rozpětí 8.000,- Kč a 25.000,- Kč.
Nelze dopředu přesně stanovit. Vždy je přihlíženo k požadavkům objednatele, charakteru a potřebám pracoviště.
-
Školení BOZP / zaměstnanci
Každý zaměstnanec musí být pro splnění výše uvedené zákonné povinnosti proškolen mj. před nástupem na pracoviště a dále v nastavené periodě. Obsah školení je dán osnovou školení tvořenou zaměstnavatelem, kterou jsme schopni navrhnout.
Při vzniku pracovního úrazu nebo nemoci z povolání u neproškoleného zaměstnance vzniká nedodržení důležité povinnosti na straně zaměstnavatele.
Školení vedoucích pracovníků má částečně jiný obsah v porovnání se školením řadových zaměstnanců.Školení zaměstnanců provádíme v ceně od 220,- Kč /osobu.
-
Školení BOZP vedoucí pracovník
Dle zákoníku práce přebírá odpovědnost za bezpečnost práce na svém pracovišti nebo pracovním úseku právě vedoucí zaměstnanec, který má povinnost vytvářet příznivé pracovní podmínky a zajišťovat bezpečnost a ochranu zdraví při práci.
V průběhu školení vedoucích zaměstnanců BOZP od techniků BOZPestakO, se dozvíte, jakým způsobem dostát tomuto požadavku zákoníku práce.Školení vedoucích zaměstnanců provádíme v ceně od 1.000,- Kč /osobu.
-
Školení BOZP – řidičů referentů pro zaměstnance
Školení "řidičů referentů" nebo "řidičů referentských vozidel" se provádí v návaznosti na §103, §349 zákoníku práce a zejména nařízení vlády č. 168/2002 Sb., kterým se stanoví způsob organizace práce a pracovních postupů, které je zaměstnavatel povinen zajistit při provozování dopravy dopravními prostředky.
Zaměstnavatel má povinnosti provést školení, vyhotovit interní dokument s popisem závazných podmínek užívání soukromého nebo firemního vozidla. Řidiči musí absolvovat školení pravidelně v nastavené periodě.
Školení řidičů provádíme v ceně od 150,- Kč / osobu.
-
BOZP – Provedení roční prověrky pracoviště
Roční prověrky BOZP provádíme společně s Vámi. Prověření stavu BOZP Vám ukládá §108 Zákoníku práce: "Zaměstnavatel je povinen organizovat nejméně jednou v roce prověrky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na všech pracovištích a zařízeních zaměstnavatele v dohodě s odborovou organizací a se souhlasem zástupce zaměstnanců pro oblast bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a zjištěné nedostatky odstraňovat."
Významnou povinností zaměstnavatele je organizovat nejméně jednou v roce prověrky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na všech pracovištích a zařízeních zaměstnavatele, pravidelně kontrolovat úroveň bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, zejména stav výrobních a pracovních prostředků a vybavení pracovišť a úroveň rizikových faktorů pracovních podmínek a zjištěné nedostatky odstraňovat.
Roční prověrkou se tedy rozumí jak fyzická návštěva pracoviště a jeho kontrola a zároveň kontrola "papírů". O výsledku této prověrky je proveden zápis, který od nás ve fyzické podobě obdržíte a měli byste na jeho základě odstranit zjištěné nedostatky.
Cena roční prověrky se pohybuje v rozpětí 2.500,- Kč až 3.750,- Kč.
-
Audit stavu zajištění BOZP
Během auditu máte jedinečnou možnost seznámit se s našimi pracovními postupy, navázat vztah s naším technikem a lépe poznat jeho odborné znalosti. Na základě těchto zkušeností se můžete rozhodnout nově spolupracovat s naší společností. Veškeré získané informace jsou zapracovány do záznamu z auditu, kterou můžete nadále použít pro argumentaci pro odstranění zjištěných nedostatků např. s úřady.
Cena této služby se odvíjí od velikosti podniku a charakteru prováděné činnosti. V případě navázání spolupráce je cena auditu v celé výši odečtena z další prováděné služby.
Cena auditu BOZP se pohybuje v rozpětí 3.500,- Kč až 7.000,- Kč.
-
Dokumentaci požární ochrany tvoří:
dokumentace o začlenění do kategorie činností se zvýšeným požárním nebezpečím nebo s vysokým požárním nebezpečím
posouzení požárního nebezpečí
stanovení organizace zabezpečení požární ochrany
požární řád
požární poplachové směrnice
požární evakuační plán
dokumentace zdolávání požárů
řád ohlašovny požárů
tematický plán a časový rozvrh školení zaměstnanců a odborné přípravy preventivních požárních hlídek a preventistů požární ochrany
dokumentace o provedeném školení zaměstnanců a odborné přípravě preventivních požárních hlídek a preventistů požární ochrany
požární kniha
dokumentace o činnosti a akceschopnosti jednotky požární ochrany, popřípadě preventivní požární hlídky
-
Školení PO - pro zaměstnance
Školení zaměstnanců o požární ochraně je prováděno na základě zákoníku práce popřípadě zákona o požární ochraně. Je nezbytné rozlišit prováděné činnosti a dle tohoto školení provádět. V rozlišném rozsahu jsou školení řadoví zaměstnanci, vedoucí zaměstnanci, osoby pracující v jiném než pracovním poměru aj.
Školení zaměstnanců se provádí při nástupu do zaměstnání a při každé změně pracoviště nebo pracovního zařazení zaměstnance. Školení se opakuje nejméně jednou za 2 roky. Pro osoby, které vykonávají činnosti provozované se zvýšeným nebo vysokým požárním nebezpečím na pracovištích právnických osob nebo podnikajících fyzických osob a nejsou k nim v pracovním poměru nebo obdobném pracovním vztahu, se školení o požární ochraně zabezpečuje v rozsahu školení zaměstnanců.
Během školení získá zaměstnanec informace, jak si počínat při pracovních činnostech nejméně rizikově a jakým způsobem se zachovat při vzniku krizové situace.
Školení provádíme za 220,- Kč /osobu s platností na 2 roky.
-
Školení PO – pro vedoucí pracovníky
Školení vedoucích zaměstnanců o požární ochraně se provádí při nástupu do funkce. Školení se opakuje nejméně jednou za 3 roky.
Během školení získá vedoucí zaměstnanec informace, jakým způsobem řídit pracovní výkon svých podřízených za dodržení požárních předpisů. Je kladen důraz na minimalizaci rizika vzniku krizové situace. Nedílnou součástí jsou postupy řešení krizové situace z pozice vedoucího pracovníka.
Vedoucí zaměstnanci mohou školit o požární ochraně své podřízené.
Školení provádíme za 1.000,- Kč /osobu s platností na 3 roky.
-
Školení PO - preventista požární ochrany
Ustanovení preventisty požární ochrany je nezbytné při provádění činností se zvýšeným požárním nebezpečím. Preventista smí na základě absolvované odborné přípravy provádět preventivní požární prohlídku, avšak nejdéle 12 měsíců od preventivní požární prohlídky provedenou odborně způsobilou osobou. Typickým příkladem je, že preventista provádí preventivní požární prohlídku nejméně 6 měsíců po prohlídce od odborně způsobilé osoby, aby byla dodržena zákonná periodicita preventivních požárních prohlídek u činností se zvýšeným požárním nebezpečím.
Preventista požární ochrany může mimo provádění preventivních požárních prohlídek také školit zaměstnance o požární ochraně dle zákonných podmínek. Preventista může být zaměstnavatelem pověřen k vedení "Požární knihy".
Odbornou přípravu preventisty provádíme nejméně jednou ročně za cenu od 1.000,- Kč / osobu.
-
Školení PO – preventivní požární hlídky
Odborná příprava preventivní požární hlídky probíhá zejména ve výrobních prostorách s třemi a více zaměstnanci, kde je provozována činnosti se zvýšeným nebo s vysokým požárním nebezpečím. Odborná příprava preventivní požární hlídky probíhá před zahájením činnosti nebo 1x ročně. Preventivní požární hlídka má důležité úkoly na úseku prevence a zejména při řešení evakuace, požáru a jiných mimořádných událostech.
Preventivní požární hlídka je zpravidla tvořena třemi členy a její teoretickou i praktickou přípravu (odbornou přípravu) provádíme již od 2.000,- Kč / skupinu
-
Provedení preventivní prohlídky PO
Pravidelné kontroly dodržování předpisů o požární ochraně se zabezpečují formou preventivních požárních prohlídek a prověřováním dokladů o plnění povinností stanovených předpisy o požární ochraně – preventivní požární prohlídky.
Předmětem preventivních požárních prohlídek je vždy zjišťování stavu zabezpečení požární ochrany u právnických osob a podnikajících fyzických osob, způsobu dodržování podmínek požární bezpečnosti a prověřování dokladů o plnění povinností stanovených předpisy o požární ochraně.
Preventivní požární prohlídky se provádějí ve všech objektech a zařízeních, kde právnické osoby a podnikající fyzické osoby provozují činnosti.
V objektech a zařízeních, kde právnické osoby nebo podnikající fyzické osoby provozují činnosti bez zvýšeného požárního nebezpečí, se preventivní požární prohlídky provádějí v provozech, ve kterých se na pracovištích pravidelně vyskytují současně nejméně 3 osoby v pracovním poměru nebo obdobném pracovním vztahu k provozovateli nebo veřejnost, popřípadě v dalších objektech nebo zařízeních, pokud tak určí provozovatelé těchto činností.
Provedení preventivní požární prohlídky se dokládá záznamem do požární knihy, popřípadě jiným prokazatelným způsobem.
Lhůty preventivních požárních prohlídek.
Preventivní požární prohlídky se provádějí v následujících lhůtách:
a) v objektech a zařízeních, kde jsou provozovány činnosti s vysokým požárním nebezpečím, nejméně jednou za 3 měsíce
b) v objektech a zařízeních, kde jsou provozovány činnosti se zvýšeným požárním nebezpečím nejméně jednou za 6 měsíců
c) v objektech a zařízeních, kde jsou provozovány činnosti bez zvýšeného požárního nebezpečí nejméně jednou za rok
Lhůty zde uvedené mohou být zkráceny schváleným posouzením požárního nebezpečí nebo dokumentací požární ochrany zpracovanou na základě stanovení podmínek požární bezpečnosti.
Cena prohlídky požární ochrany začíná na 1.690,- Kč bez DPH.
-
KOO BOZP kontrolní činnost
Koordinátor BOZP určený zadavatelem stavby má zákonem dané povinnosti, při jejichž neplnění je tvrdě sankcionován příslušnými kontrolními úřady.
Výkon činnosti koordinátora BOZP provádíme od 2760,- Kč / kontrolní den.
Cena zahrnuje dopravu po Hradci Králové, aktualizaci Plánu BOZP, kontrolní činnost, poradenství.
-
KOO BOZP / Plán BOZP
Plán BOZP zpracovává koordinátor určeným zadavatelem stavby. Problematiku řeší zákon č. 309/2006 Sb., a nařízení vlády č. 591/2006 Sb.
Plán BOZP ve fázi přípravy stavby (projektu) vypracujeme od 5.000,- Kč.
Plán BOZP ve fázi realizace stavby vypracujeme od 7.000,- Kč.
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci
Požární ochrana
Koordinátor BOZP
O nás
Pracujeme pro vás
Navštívíme vás a navrhneme řešení pro vaši společnost "na míru".
Náš realizační team se potkal během vysokoškolských studií, kde nás spojila nejprve problematika BOZP, kterou jsme společně studovali a posléze i přátelství.
Věříme, že řešíme problematiku, která je důležitá, smysluplná a pomáhá našim klientům v bezpečném rozvoji jejich aktivit. Aktuálně se každý věnuje problematice BOZP a PO, jen jsme se každý specializovali a rozvíjeli v oblastech, které nám byli nejbližší. A to nás spojuje v jeden fungující celek.
Společně jsme sehraným týmem, který do spolupráce s našimi klienty přináší:
odbornost a napojení na aktuální legislativu i trendy
profesionalitu a individuální řešení pro každého
podporu při kontrolách státní správy
předcházení a řešení pracovních úrazů a dalších mimořádných událostí
analýzu a hodnocení rizik včetně návrhů možných či nutných opatření
tvorbu interní dokumentace s ohledem na typ a druh činnosti, dle velikosti a struktury organizace
řešení problematiky OOPP
realizaci auditu firemní dokumentace v oblasti BOZP a PO
návrh a hledání řešení na základě Vašich znalostí a zkušeností o potřebách provozu, v souladu s legislativními požadavky
poradenství a konzultační činnost
svůj čas, zájem o Vás vaše potřeby
diskrétnost a mlčenlivost
možnost zprostředkovat odbornou psychoterapeutickou podporu pro zaměstnance a jejich rodiny s cílem snížit negativní dopady mimořádné situace
Bc. Simona Šandová
Infolinka, Back office
E-mail:
info@bozpestako.cz
Telefon:
+420 733 367 269
Bc. Vladimír Pešťák
OZO BOZP, OZO PO, KOO BOZP
Jednatel
Zástupce pro Královéhradecký a Pardubický kraj
E-mail:
pestak@bozpestako.cz
Telefon:
+420 732 328 197
Bc. Jakub Hostonský
OZO BOZP, OZO PO
Zástupce pro Středočeský a Liberecký kraj
E-mail:
hostonsky@bozpestako.cz
Telefon:
+420 776 331 569
Kontakt
Kontaktujte nás
Máte otázky? Neváhejte nás kontaktovat!